Jak wybrać kolor przewodni wesela?

Orga­nizu­jąc swoje wesele warto wybrać kolor prze­wodni imprezy. W tym kolorze będą Wasze dodatki, deko­racja, zaproszenia, wini­etki itp.
Czy kolory na weselu mają jakieś znaczenie? Jak sprawić, by się ze sobą nie gryzły? Jakie dodatki i akcesoria wybrać, żeby wszystko ze sobą świetnie współgrało?
Orga­nizu­jąc swoje wesele warto wybrać kolor prze­wodni imprezy. W tym kolorze będą Wasze dodatki, deko­racja, zaproszenia, wini­etki itp.

Orga­nizu­jąc swoje wesele warto wybrać kolor prze­wodni imprezy. W tym kolorze będą Wasze dodatki, deko­racja, zaproszenia, wini­etki itp. Często mogą być to kom­bi­nacje 2 lub nawet 3 kolorów. Dzięki temu wszys­tko tworzy jedną całość i współ­gra ze sobą.

Zobacz także: Jaką muzykę wybrać na ślub?

Jeżeli nie macie ulu­bionego koloru, taki wybór może wydać się trudny. Kilka wskazówek przy pode­j­mowa­niu decyzji.

Połącz kolor z miejscem ślubu

Wesele nad morzem nat­u­ral­nie łączy się z kolorem niebieskim, wiejskie wesele to kom­bi­nacja beżu, zie­leni, brązu. Pomyśl­cie, jakie barwy kojarzą się z miejscem Waszego ślubu.

Zain­spiruj się naturą

Warto kolor prze­wodni połączyć z porą roku, w której bierze­cie ślub. Zima to nat­u­ral­nie biel, jesień – brąz, bordo, złoty; wesele wiosenne to przede wszys­tkim zieleń, a lato — żółty i pomarańczowy.

Zobacz też: Jak urządzić ślub humanistyczny?

Obser­wuj otoczenie

Poszukaj inspiracji w modzie, w gale­ri­ach, w gaze­tach wnętrzars­kich. Popa­trz, jak dane kolory współ­grają ze sobą, jaki nas­trój wywołują i co jest dostępne w danych kolorach.

Zacznij od głównej barwy

Pamię­taj, że każdy kolor ma wiele odcieni. Najpierw wybierz kolor pod­sta­wowy, a potem roze­jrzyj się za jego odcieni­ami. Np. zieleń to sele­dyn, morski, traw­iasty, zgniła zieleń czy butelkowa zieleń.

Przesłanie kolorów

Każdy kolor wywołuje jakiś nas­trój, sko­jarzenia. Poczy­taj (np. w internecie) z czym wiążą się Twoje wybrane kolory. Złoto tworzy wraże­nie bogactwa, niebieski wywołuje spokój, a pomarańc­zowy energię. Zas­tanów się, jakie emocje chcesz nimi wywołać.

Redakcja poleca

REKLAMA